29 stycznia 2014

Sfotografuj buty i odwiedź Paryż, czyli Kazar Photo Design Project 2014


W zeszłym roku partnerująca konkursowi Fashion Designer Awards marka Kazar dawała szansę wykazania się talentem wszystkim rzeczywistym i potencjalnym projektantom obuwia, w tym roku stawia na mniej i bardziej profesjonalnych fotografów: w najnowszej odsłonie Kazar Design Project zadaniem kreatywnym (i docelowo przepustką na prestiżowe targi Paris Photo 2014) są trzy minisesje zdjęciowe, w których główną rolę odgrywają buty.

źródło: Kazar

Pierwszy etap konkursu nazwanego Kazar Photo Design Project 2014 trwa do 23 lutego br. Aby wziąć w nim udział należy przygotować i przesłać na adres organizatora trzy duże, kolorowe fotografie z dowolnie wybranymi i równie dowolnie wystylizowanymi/zaaranżowanymi butami.

Więcej szczegółów (oraz formularz zgłoszeniowy) znaleźć można na oficjalnej stronie projektu.


27 stycznia 2014

#mojeklasyki


Na tumblerowym blogu Reeboka od ponad trzech miesięcy śledzić można projekt #mojeklasyki, w ramach którego zaprzyjaźnieni z marką przedstawiciele świata (pop)kultury prezentują słowem i obrazem towarzyszące im na co dzień i - w subiektywnej opinii - zasługujące na miano klasyków przedmioty. Zestawienia są tak różne jak różni są ich autorzy, ale wszystkie łączy obuwie spod znaku Reebok Classic oraz podobna definicja tego, co jest/może być uznane za klasyczne.

Jeśli macie ochotę dorzucić do tej inicjatywy swoją cegiełkę, nic prostszego: wystarczy, że przygotujecie zdjęcie własnego zestawu z "klasykami" i oznaczycie je - na Tumblerze bądź Instagramie - hashtagiem #mojeklasyki



23 stycznia 2014

A ty co zrobiłabyś dla butów?


Kilkanaście dni temu przez działy mody i rozrywki najróżniejszych mediów przetoczyła się kolejna fotorelacja z rozbieranej promocji Desiguala. Choć akcja przyodziewania golasów prowadzona jest w wybranych sklepach marki od 2005 roku, ciągle budzi ogromne zainteresowanie zarówno wśród dziennikarzy, jak i potencjalnych klientów, którzy pod każdą szerokością geograficzną równie ochoczo czekają przed sklepem w bieliźnie z nadzieją na nowe i - co ważniejsze - darmowe ubrania. Ja w swej skromnej osobie nie zaliczam się do tych, którzy przypuściliby szturm w desusach w pierwszym rzędzie, aczkolwiek gdyby Desigual rozdawał swoje kolorowe buty… Hmm… Niestety, z tego co mi wiadomo nie rozdaje. Nie słyszałam też o żadnej innej marce, która w ramach akcji promocyjnej obuwałaby bosych, bo powiedzmy sobie szczerze, przyjście pod sklep na bosaka to znacznie mniej nośny medialnie wyczyn niż przyjście w bieliźnie czy nago (tak, takie pomysły też realizowano), co oczywiście nie znaczy, że specom od marketingu firm obuwniczych brak fantazji.

10 stycznia 2014

Współczesne retro Chie Mihary


Jeśli gdzieś na świecie organizowana jest wystawa albo chociaż plebiscyt pod hasłem najdziwniejsze buty świata, można śmiało obstawiać, że znajdą się tam prace japońskich projektantów. Wyspiarska fantazja obuwnicza rodem z Dalekiego Wschodu, która dla jednych jest objawieniem, dla innych zaś ślepym zaułkiem drogi do oryginalności, nie kończy się jednak na znanym z wybiegów najbardziej minimalistycznym minimaliźmie czy krzykliwym, ocierającym się o karykaturę futuryźmie. Jest w niej miejsce także dla tradycyjnych (w rozumieniu tak zachodniej kultury, jak i popularnego trendu japan style) okrągłych nosków, grubych obcasów czy zapięć w kształcie litery T – jednym słowem dla starego, dobrego stylu retro. A jeśli do tych vintage'owych atrybutów dołożymy jeszcze komfort noszenia i wysoką jakość wykonania, otrzymamy buty sygnowane nazwiskiem Chie Mihary